Alla inlägg under september 2014

Av Mi de Keiser - 26 september 2014 12:58

Hej. 

Observationen av Macdonalds fick jag göra i grupp tillsammans med Irma, Pires och Wasim. 
Sammarbetet gick sisådär, brukar oftast vara så när man jobbar i en "större" grupp. Vissa drar tåget mer än andra så att säga. Detta är inget jag stör mig på då det i slutändan endast påverkan en själv, i de här fallet när man skulle redovisa ensamma i ett seminarium. 
Själva observationen var kul att göra och inte avancerad. Det var en annorlunda uppgift då jag aldrig gjort det tidigare, vilket var bra då jag nu fått pröva på att observera. Redovisningen i semniariumet gick bra! Jag var förberedd vilket också var bra. 

   
Foto: Mi de Keiser

//Mi de Keiser

Av Mi de Keiser - 5 september 2014 13:53

För en vecka sedan blev klassen indelade i par, 2 och 2. Lottning var det mest rättvisa sättet att bilda par och jag blev tillsammans med Jesper. Vi valde att gå till stan direkt efter skolan för att intervjua 5 olika partier till uppgiften vi skulle hålla på med. Vi kom på 3 egna frågor som vi skulle ställa politikerna vilket var "Vad tycker ni om SD, Vad tycker ni om det nya betygssystemet och från vilken årkurs vill ni att man ska betygsätta, vilka pariter vill ni ska vara topp 3?" 
Vi fick bra svar av politikerna och blev nöjda med den fakta vi samlat på oss. 
Redovisningen var lite oförberedd om jag ska vara ärlig, men det gick bra ändå tycker jag. 

Det var kul att lärarna valde att lotta fram paren då det varierar lite med vem man jobbar med. Det gick bra att sammarbeta med Jesper och han var lika villig att jobba som mig, vilket också var bra! 
Det var en väldigt kul uppgift och jag hoppas att vi får göra liknande saker senare i kursen. 

   


Ovido - Quiz & Flashcards